tsunami selepas 10 tahun

26.12.2014

hari ni mark tahun ke-10 kejadian tsunami tahun 2004. masih ingatkah korang kejadian tu? Alhamdulillah, tahun ni ai berpeluang ke Aceh untuk melihat sendiri kesan tsunami 2004. secara keseluruhan, Aceh telah kembali pulih dan bangkit dari kesedihan tsunami. 




negara kita pun terjejas tsunami. dalam trip #vm2014 yang lepas ada juga melawat monumen tsunami kat Kedah. macam Aceh, kesan tsunami dah tak nampak lagi kat tempat2 terjejas tsunami 2004.



apapun pada masa ni, negara kita esp kat pantai timur sedang hadapi bencana banjir yang terburuk sejak sekian lama. semoga mereka yang terjejas banjir akan kuat semangat mengharungi dugaan ini.

0 comment:

Powered by Blogger.