(work) rejection. cancelled. annoyed.

17.5.2013

hari yang sepatutnya kena rasa marah tapi macam takde perasaan nak marah. kadang2 ai rasa ai ni hati dah kering, kena marah bertubi-tubi pun masih nak pretend cool. hah

kisahnya, work mode on!

tinggal lagi 4 hari nak event, termasuk weekend, tiba2 katerer cancel nak bagi service on day event. alasannya we request too much dan last minute? sebab nya sangat mudah dan rasanya telah disalah tafsir oleh encik katerer

1. some of pekerja takde sijil pengendali makanan
2. some of pekerja takde typhoid injection

to be in business, small scope in food business, please guys put some effort. ai pernah ada dalam line fast food n food industry. 2 benda ni simple je nak dapat tapi kenapa tak boleh provide? pastu sebab encik katerer bengang, senang2 hantar sms nak cancel perkhidmatan on day event!

marah

encik katerer bukan sahaja telah marah ai selama 20 min secara bertubi2. tapi setelah disiasat encik katerer juga telah marah officer yang bertanggungjawab untuk buat inspection. apakah? 

rejection

dah la marah2 pastu asik ugut. setakat event 200 orang nak mintak macam2 baik cancel je. so?

cancelled

encik katerer telah kirimkan sms lewat petang jumaat. walaupun sms ada "salam" tapi inputnya memang menyakitkan hati

annoyed

yup, easily senang je nak rasa annoying dengan orang-orang macam ni

sudahnya, ai terima sms tanpa balas. nak cancel sangat kan. tapi keadaan sebenar memang membuat ajk penyediaan makanan macam nak pengsan n speechless. hoi dah weekend! sapa nak buat katering kalau masa dah suntuk!

18.5.2013

hari ni sepatutnya bertolak ke terengganu dengan perasaan yang tenang. tapi risau plak bertubi2 mengenangkan katerer untuk day event masih belum dapat. puan n kak piza cuba call macam2 katerer tapi semua bagi alasan sama. 

1. last minute!
2. tak sempat!

agaknya ramai yang berdoa dan Allah telah makbulkan. DIA telah gerakkan hati salah seorang katerer untu bantu kami. Alhamdulillah. 

masalah katerer selesai betul2 sebelum ai reach jeti LKIM Chendering buat kali kedua. Alhamdulillah! TQVM puan n kak piza :-)

kesimpulan

kalau buat bisnes makanan tu pastikan staff ada sijil pengendali makanan n typhoid. i know kedai mamak, gerai tepi jalan bukan ada pun semua tu kan? tapi business korang bukan low class kan, so bertanggungjawab sikit. i bet kedai mamak n gerai tepi jalan tu lagi ada benda2 tu semua!

0 comment:

Powered by Blogger.