complaint to Pixajoy 2/2013

21.5.2013

iskh, patut la pb (photobook) ni sampai lambat dari tarikh sepatutnya dihantar delayed 2 hari. rupa-rupanya ada defect. ni la akibatnya kalau submit pb tapi 7 orang ada design sama. haish. kalau sampai hari jumaat hari tu mesti lagi bengang. choyyy je.

tapi ai dah amik precautions action apa! setiap pb yang nampak "look a like" tu semua ada different header and footer kat cover, plus semua pb submit guna account masing-masing. so memang tak boleh nak accept la kesalahan yang sama berulang. nasib baik pb ai n arina je yang hadapi masalah ni. iskh.

masalah yang ai hadapi ialah pb kapas ai sampai dengan cover design yang ai pilih, tapi contect pb arina plak. memang la rasa nak marah. as usual ai tulis la email complaint. oleh kerana ai dah experienced problem ni sebanyak 2 kali, i really nak tau apa yang Pixajoy buat to ensure customer receive accurate order (serpihan dari complaint email):

1. Is there any quality check before end product sent to customer? 
2. How you guys ensure customer receive their order correctly?
3. How exactly you guys can prevent same problem to reoccur in future? 

haaa, mantan QA katanya kan. kadang-kadang annoyed jugak la dengan benda2 macam ni. sebab dah excited tunggu pb alih2 sampai pb yang ada defect lak. so macam mana agaknya, Pixajoy tackle my issue ni? what i expect ya? hmmm.  

bear in mind, i choose to complaint because i love Pixajoy printing and photobook quality. so complaint is always an opportunity for improvement :-)

0 comment:

Powered by Blogger.