beli rumah=financial ketat

19.4.2013

sampai-sampai opis, atas meja ada borang perumahan penjawat awam 1 malaysia. hailaaa. apakah? oleh kerana ai a bit tercicir hal ni maka ai google. oooooh, pasal beli rumah untuk kakitangan awam kerajaan rupanya. 

pastu nak buat apa dengan borang? nak isi? jika isi mungkin ada rezeki dapat masa undian nanti, untung laaa. tapi bersediakah daku dengan hutang piutang yang melampau? haish. sekarang pun dah cukup2 makan je kak ton. nak bayar rumah? tersedak ai ols!

ada 3 pilihan saiz rumah. semua rumah atas angin. ok la kan.

1000 kaki persegi
1200 kaki persegi
1500 kaki persegi

harga? tak la murah mana. yang 1000 kaki persegi range from rm150k to rm220k. haaa, ada duit banyak tu. nan ado. nak buat loan gomen, kalau esok nak beli banglo (cita-cita) rugi plak tak bley loan gomen. nak buat loan di institusi perbankan di negaraku terchenta? mari kita amik satu contoh:


cukup satu sahaja contoh. mampu nak tersenyum tengok hutang macam ni. hahaha. pening-pening daku dibuatnya. hutang oh hutang!

so apa nak buat dengan borang tu? angkat tinggi2 dan senyum kepada borang. hailaaaa

0 comment:

Powered by Blogger.