gadis dan trend semasa = isu sosial?


utusan malaysia, m/s 8, selasa 24/3/11

adakah korang alert dengan trend semasa yang hangat diperkatakan dan nampaknya (dituduh) menyebabkan kecenderungan implikasi kepada institusi kekeluargaan?

trend apa?

trend melewatkan perkahwinan terutama dikalangan wanita berpendidikan tinggi

kata dr. anjli doshi- timbalan ketua pengarah (dasar) LPPKN - 

"kami memberi perhatian serius trend perkahwinan yang semakin dilewatkan, khasnya dikalangan wanita yang memberi alasan bahawa mereka tidak mempunyai calon yang sesuai"

hmm, patutlah hari ni awal-awal pagi radio dah sibuk suruh orang komen pasal tajuk ni. kat fb orang sibuk post pasal topik ni. surat khabar utama pun dok sentuh point yang sama. trend gadis semasa? hahaha. macam2 hal lah dunia ni.

isu sosial?

serius?

implikasi kepada institusi kekeluargaan?

trend perkahwinan yang semakin dilewatkan?

salah siapa?

wanita berpendidikan tinggi?

hehehe. lu pikirlah sendiri?

apapun topik ni dah jadi macam isu global. agaknya dah sama taraf dengan krisis nuklear. ada siapa nak komen?

phew. sesak nafas sekejap

ok, chow!

0 comment:

Powered by Blogger.