bukan penjual ubat kuat, jauh sekali ubat guna-guna :-p

kalau cerita pasal ubat ni, macam-macam versi ada. sebut je bahagian mana nak kuat, bahagian mana yang sakit, gerenti ada ubat berbiji-biji yang dihulurkan.

tapi, ada juga spesies orang yang memang takut nak makan ubat. tengok ubat pun rasa dah seriau. apalagi nak disuruh telan.  macam2 alasan, macam2 teknik. huh~

maka tak mustahil lah banyak kaedah rawatan alternatif yang muncul. baru-baru ni seorang kawan berkongsi ilmu tentang kaedah diagnosis penyakit melalui saraf tapak tangan. memang menarik! mana tidaknya, dari tapak tangan kita boleh diagnosis apa penyakit yang ada pada diri kita

tahukah, menurut kaedah perubatan cina, tapak tangan kita juga mewakili organ/ tubuh badan kita melalui titik2 tertentu?


cubalah google mesti banyak benda baru yang korang akan belajar :-)

0 comment:

Powered by Blogger.