ada apa dengan kijing? lazat kah?

sepetang di bagan nakhoda omar, membuatkan diri seperti kembali ke alam kanak-kanak. ah mengorek pasir pantai demi mendapatkan "kijing". ah lazatnya, segar dari ladang pasir pantai~


betapa indah nya zaman semasa comot dulu-dulu. oh! tak sabar nak makan kijing goreng berlada, kamu mahu?

8 comment:

rossoneri said...

apakah itu

asilahkassim said...

adoi
camne nak terangkan?

kijing salah satu haiwan bercengkerang, seperti lala dll.

oh, takpe nnt saya amik pict close up, baik punya.. hehe

penaberkala said...

kijing tuh apa kak?
nampak macam remis je (kulit warna putih)

asilahkassim said...

satu kumpulan lah tu.
hehe.
mak yang panggil kijing

tapi ada banyak spesis haiwan camni

lala, kijing, retak seribu, mentarang.. dlll, tu yg specialnya dok dekat ngan laut ni. hehe

norinaomar said...

Best ahh..taun lps aku cari lokan,tmpt berselut! yang ni mcm best kat tepi laut je mcm tu,siap bwk umbrella tak tahann hehhe

asilahkassim said...

oi noi panas tau..
haha

Jijahh @ f.k said...

kerang kerangan ... tak penah ada pengalaman korek kijing lagi ...

asilahkassim said...

yup me pun 1st time..

Powered by Blogger.