telinga untuk dengar masalah pun ada limit, ada faham?


hidup dua tiga menjak ni sangat huru hara. lebih-lebih lagi bila dah terlanjur meminjam telinga untuk mendengar masalah orang. haish. ikhlas atau paksa rela. eh?

masalah adalah problem. sama ada datang dengan sendiri atau sengaja pergi cari masalah. tapi bila dah luahkan cerita kat orang lain (peminjam telinga) haruslah tahu mana limit nya. dah nak muntah hijau dibuatnya, hari2 kena sua ngan masalah yang tak ada konklusi. sabar lah hati~

dah la bila bagi pendapat asik reject je, apa bagus sangat kah dikau. tak habis-habis plak nak burukkan orang lain. eh, diri sendiri pun salah. tu lah kuman depan mata tak nampak, gajah kat seberang laut nampak. iskh2. oh! tertekan dibuatnya, ok. orang lain pun ada masalah, tapi "chill" lah!

7 comment:

cikgu isza said...

mungkin dia nak kita jadi pendengar je.. tapi klo cite menyakitkan hati trutama kutuk2 ni.. memanglah x suka kan..

asilahkassim said...

ye lah isza
sakit hati bila
yg dia kutuk tu kawan baik sendiri

HEMY said...

ckap je 'aku malas la nk dengar masalah kau..aku bg pandangan tknak pakai"

asilahkassim said...

hemy
dah cakap berulang2 kali
huhu

norinaomar said...

aku slalu ngadu mslh gak..agaknya dia dh meluat hahaha tp aku sebatang kara di sini huhuu

CikLilyPutih said...

telinga aku tak x bole kasi pinjam coz ade jerawat la.

asilahkassim said...

noi: boleh lah kot kalau kena tempatnya

cik lily: macam2 pun bole

Powered by Blogger.