liposuction? sanggup ambil risiko?!


"gambar hiasan, ilustrasi penulis blog ini"

sumber berita: KOSMO!

KUALA LUMPUR - "Penjual barangan kraf tangan, Faridah Sahari bertekad mahu memberi kejutan kepada suaminya dengan niat menguruskan badan. Dia bimbang kerana selepas berkahwin tiga tahun lalu, berat badannya naik 10 kilogram kepada 64 kilogram. Tanpa pengetahuan suaminya yang juga seorang juruterbang, Samaon Ishak, 54, Faridah meninggalkan rumah mereka di Paka, Terengganu untuk sesi rawatan sedut lemak di sebuah klinik di Taman Desa, di sini pada 17 Disember lalu. Namun hanya 20 minit selepas dia menerima suntikan bius untuk pembedahan itu, Faridah dikatakan menggelupur sebelum meninggal dunia. Kejadian pada pukul 3.30 petang itu menyebabkan beberapa orang kakitangan klinik cemas dan berlari keluar dari dewan bedah"

kejadian di atas mengingatkan kita pada tragedi yang sama berlaku pada 25 Mac 2009. Al-Fatihah~

KUALA LUMPUR – "Entah di mana silapnya, setelah 14 kali menjalani rawatan sedut lemak pada badan, Noraini Mohd. Ghazali, 30, menghembuskan nafas terakhir ketika mahu mendapatkan rawatan susulan di sebuah klinik di Jalan Lima, Ampang dekat sini semalam. Menurut doktor yang merawatnya, pengarah urusan syarikat membekal peralatan makmal itu telah muntah sebanyak tiga kali sebaik sahaja disuntik ubat pelali dan usaha menyelamatkannya selama 40 minit gagal"

sedikit info mengenai liposuction@sedut lemak ~ 


aish.. macam ni punya risiko, masih ramai lagi yang berani nak sedut lemak? korang, ada berani ke?  

 "gambar hiasan lagi"

10 comment:

miloicekaw1119 said...

takutla..
kalo nak cantik tapi boleh mati macm tu je,xnakla..

Pisyek said...

tatau nape tetibe aku rase nk muntah bile bace artikel nih...

gulp2... x.x

asilahkassim said...

miloicekaw119: em betul tu

pisyek: apsal?

atreyu strange said...

ade member aku penah wat liposuction. tapi pada pandangan peribadi aku lah kan, kesan lipo ni hanya sementara. ini kan badan kita. jadi kita yang bertanggungjawab terhadap bdn kita. if kita wat lipo, tapi tak jaga bdn lepas tu, x gune gak.

ohmalaysia.com said...

x payahla nak kurus2.. kalo nak kurus pun guna cara yg betol. masuk who is the biggest loser asia. br betol2.

asilahkassim said...

atreyu strange: betul kata kamu
oh malaysia: haha, boleh lah

Huda said...

takuuuttt...memang betul2 kejutan untuk suami!
takuttttt..lagi2 jadi surgeon yang inchage masa tu
eee

asilahkassim said...

huda: yup surprise yang menjadi?

Muhammad Hanafi Bin Sulaiman said...

salam..mencelah erk.. Perghhh, mase bace berita ni, dah rase, ishh.. Ade jgk org sanggup nak cantik mcm tu sekali..huhu, mintak dijauhkan, moga kite semua bersyukur dgn apa yg ada.

asilahkassim said...

hanafi: mencelah je,no problem :-) kadang2 mungkin faktor sekitar yang mendorong..

Powered by Blogger.