tempe bukan sebarang tempe :-)


 
siapa penggemar tempe? hehehe :-) well, tempe bukan makanan jawa je, ok? walaupun, tempe (picture) adalah originally made in sekinchan, known as hardcore area orang2 jawa.. tapi tak bermakna non jawa tak makan tempe? kat sekinchan ni, chinese pun makan tempe ok, barulah 1 malaysia~ hehehe :-)
 
tempe ni kalau nak tau quality dia ok ke tak.. tengok selaput putih tu aka selimut tempe.. hmm, kalau dah menutupi keseluruhan kacang, memang sedap lah~ pastu bau dia.. hehe :-) sikit "wangi" lah.. tapi rasanya, takde tandingan ok? lagi2 kalau tempe dibalut dengan daun pisang memang superb!
 
kalau kat sekinchan ni, pantang ada kenduri jawa, mesti ada lauk tempe.. kena pulak sambal goreng jawa.. iskh.. makan sampai tak pandang kiri kanan, memang sedap..ok? 
 
tapi memang ada orang2 yang tak pernah tengok apa lagi makan tempe ni.. iskh2, rugi satu nikmat makanan yang sedap kat dunia ni.. hehehe :-) sekarang, zaman dah berubah, dunia pun dah maju, tempe dah di moden kan penggunaannya.. kalau nak kerepek tempe, biskut tempe? semua ada.. biskut raya tempe pun boleh ape??  
 
hah, sesiapa yang tak pernah makan tempe, cubalah sekarang!! kacang soya ok? bukannya benda asing?

0 comment:

Powered by Blogger.