masak udang lipan!

sila refer post ini terlebih dahulu. sekian!
hmm, mesti korang nak tau, camne rupannya udang ni selepas dibuang kulit.. tadaaa~



itu je lah yang tertinggal.. kulit semua dah takde.. huhu~ so, bila dah remove kulit, marilah kita menggoreng udang lipan nih.. oleh kerana, emak surrender masak, me akan guna resepi campak-apa-saje untuk masak udang ni.. hmm~

bahan2 yang diperlukan:
seasoning: garam, msg, white pepper and serbuk 3 rasa knorr
agen pelekat: telur
agen penyalut: tepung gandum
minyak secukup rasa
bawang putih, lada merah+hijau
butter 

step nya:
gaul udang ngan seasoning, salut ngan telur, pastu golek2 dalam tepung. goreng secukup rasa. dah masak? kuarkan dari kuali. masuk dalam pinggan. next, goreng bawang and lada, masuk 3 sudu butter dan lebihan telur tadi.. masukkan udang dalam kuali. gaul sekata, dan akhir sekali masukkan almond :-)


ok dah siap.. sekarang dah boleh makan.. huhuhu~ 

2 comment:

Venomancer said...

Lain macam jer nampak udang ni bila dah buang kulit. Geli geleman pun ada. Hehehe!

asilahkassim said...

hahaha
sabar je lah..
tapi sedap tau rasa udang ni

Powered by Blogger.