part 2: kenapa customer selalu betul


okie, mari sambung cerita~

unfortunately, container yang me dah bayar tadi adalah sangat berbeza dengan apa yang me mahu. untuk kepastian, me keluarkan 1 container and bawak ke sample area tadi (untuk compare dan ensure yang me receive wrong container) setelah pasti me gerak ke counter untuk buat complaint :-)

situation 3: counter 
me: cik, container yang saya bayar tadi totally different dengan apa yang saya tunjuk (dengan muka serius, nada masih baik)
cashier 1: ye ke?

me and cashier 1 bergerak ke sample area. dan seperti yang me jangka, dia buat muka terkejut. sejurus kemudian datang cashier 2 untuk "clear"kan keadaan

situation 4: container area
cashier 2: owh, container ni tak ada stock
me: so kenapa bagi container lain even sama size?
cashier 2: tapi dah bayar tak boleh pulang balik
me: so? salah siapa. cashier 1 yang confirm dan bagi barang dekat saya, ok? (cuba kawal nada)

kami bergerak semula ke counter

situation 5: counter  
cashier 2: sorry lah kak, kalau dah bayar tak boleh pulang balik
cashier 1: (diam, maybe dia tau dia salah)
me: kenapa tak, saya call cashier 1 suruh cari barang yang saya nak, tapi dia bagi container ni (nada masih baik)
cashier 2: tapi dah bayar tak boleh pulang balik (nada dia dah nak tinggi, muka ketat)
me: saya tak nak container ni, saya tak guna pun nanti, kenapa saya minta barang lain, bagi barang lain? (nada sudah slightly tinggi..emm)
cashier 2: tapi tak boleh pulang balik
me: tapi saya tak nak barang ni (nada baik)
cashier 2: mintak resit tadi.. (nada bengang..)

so cashier 2 proceed dengan refund transaction. me tahu dia marah tapi she need to admit, kawan dia yang buat salah kenapa me pulak yang kena tanggung. ini bukan issue membesarkan cerita, tapi accuracy~ hmm. so setelah selesai, me berlalu pergi dan sempat ucap terima kasih, ok :-)

me mahu comment lagi tentang ini, sambung part 3 kenapa customer selalu betul ..

0 comment:

Powered by Blogger.